Nedalo mi to, a začal jsem na svůj čínský RC tank dokupovat
doplňky, upgrady a instalovat různá vylepšení. Díly a kity jsem
nakupoval v českém e-shopu
Beami-Trade a z německého e-shopu
www.asiatam.de
!!! Dnes bych vše volil jinak,
nakupoval pouze ze zahraničí a vydal se jinou cestou (zdánlivě dražší,
ale ve finále levnější a hlavně plně funkční a velice realistické) - to
je vidět na popisu dalších modelů tanků na těchto stránkách !!!
V té době bylo ovšem toto odvětví v
plenách a někdo jej musel prozkoumat ;)
Otáčení věže o 360°: (na dalších
tancích již nerealizováno a to z jediného důvodu - málo místa v
tanku a do věže potřebuji čím dál tím více drátů. Spíše bych volil
IR přenos s tím, že ve věži bude IR přijímač s aku - platí pro
dospělou RC soupravu)
Mezi první úpravy patřilo umožnit věži
libovolné otočení o 360°. Pod věží je motorek, který otáčí ozubeným
věncem spojeným s věží. Na věnci jeden zub chybí - tento výčnělek
zabraňoval otočení o 360°. Odpilování tohoto výčnělku a vytvarování
do zubu vedlo k otáčení. Ovšem pořád nešlo o plnohodnotné otáčení,
protože do věže vede 5 drátů. Tyto dráty jsem přestřihl a nahradil
tišťákem s kruhy, na které přiléhají kontakty z
vykuchaného relé. Nyní se věž točí nezávisle. Protože měl první pokusný tišťák pouze 3 kruhy kontaktů, přesunul jsem
diodu imitující střelbu kulometu z věže
vedle řidiče. Do věže tedy vedly 3 kontakty - 1x černý mínus a 2x červený
plus (jeden na náměr hlavně a druhý na střelbu z kanónu). Nyní mám
tišťák
s 5 kruhy kontaktů - do věže tedy vede i napájení kulometné diody. Teď
mám dvě funkční LED diody imitující střelbu kulometů - jedna ve věži
a druhá vedle řidiče. Když už jsem měl
věž rozdělanou, zahloubil jsem umístění LED diod tak, aby netrčely z věže.
Kovové pásy, kovová kola, napínáky pásů a převodovka:
(na podvozek Tiger bych dnes volil pouze
kovovou vanu Asiatam či Tamiya. kovové pásy dle uvážení a dle
podvozku)
Mám zakoupené
kovové pásy
od fi Torro ( obsah
balení je 2x kovové pásy, 2x náhonové kolo, 2x šroub na náhonové kolo,
2x napínací kolo, 2x osa na napínací kolo, 4x náhradní články, 6x osičky na
spojení pásů). Jsou vyrobeny tak jak má vypadat
originál, a tím pádem nesedí na pojezdová kola, která jsou použita z Tigera.
Dále mám zakoupená i
kovová pojezdová kola na Panthera. Provedení těchto kol je celkem
obstojné, avšak na místo šroubů jsou v sadě
narážecí kovové trny. Tento způsob instalace se mi však nelíbí,
proto
volím montáž
3jkou šroubkem a
mosaznou trubičkou. V plastových torzních ramenech jsem převrtal
stávající díru pro závit do plechu 2,9 na 5mm. Do nově převrtané díry jsem narazil
upevňovací matici (rádlová) se závitem M3. Kolečka jsou přišroubována
šroubkem M3 40mm, na kterém je
mosazná trubička. Dále
jsem na
www.asiatam.de zakoupit
napínáky pásů.
Instalace těchto napínacích pásů (obsah balení 2x napínáky, 2x osa
pro napínací kolo, 2x plechy na výztuhu trupu, 5x upevňovací šroubek
a návod na instalaci) si vyžádá velký zásah do podvozku tanku.
Momentálně mi pásy z kol nesjíždí, uvidíme jak dlouho to vydrží. Po
několika dnech ježdění s touto metal úpravou se mi ztrhali kovové
kolečka v převodovce. Zakoupil jsem tedy set se silnějšími motory,
převodovým stupněm 3:1, osičkami uloženými v mosazných futrech a
náhonová hřídel v kuličkových ložiskách. tyto převodovky jsou
robustní a kvalitní. Náhonové osy mají větší průměr a tak je třeba
vnitřek kovového kola zvětšit. Taktéž upevňovací šroubky mají větší
průměr. Pokud provedete tento kovový tuning na Pantherovi, musíte
počítat s tím, že pásy jsou užší než u Tigera a blatníky je budou
přesahovat.
Kovové doplňky, vylepšení kulometu a osvětlení tanku: (vánoční
stromečky mě neopustili, jen se změnilo provedení světel, doplňků je
teď k mání spousty a hromada se jich dá udělat doma)
Na řadu přišly i povrchové úpravy. Černou barvou jsem
natřel všechny stříbrné části tanku jako např. náhradní pásy na čele (které
jsou pouze nefunkční imitací), hnací kola, napínací kola, pár
šmouh u výfuku, přetření lopatky, heveru atd.
Přiblížení zmrveného TigroPanthera originálu:
(pozor na celkovou váhu tanku ve vztahu k
podvozku, není li podvozek dobře zkonstruován, budou vám
neustále padat pásy)
Celou korbu Panthera jsem rozřezal na malé
kousky a postupně zase slepuji dohromady. Zeštíhlení je zhruba o
2cm, bylo také provedeno zkosení přední a zadní stěny tanku. K
podlepování a výztuhám používám kuprextitové desky, na které letuji
šroubky / matky pro uchycení součástí. Teď mě čeká slepení posledních částí
a zakytování celého modelu. Jak bude vše ladit, přijde na řadu
nástřik modelu. Dále přemýšlím jak zkrátit věž tak, aby se zachovala
AS funkčnost a náměr hlavně a při tom aspoň trochu odpovídaly
rozměry.
Přesunutí ON/OFF vypínačů a regulace hlasitosti ze spodní
vany na vršek korby tanku:
(hlasitost dnes ovládám z vysílače - pozor je
možné pouze s dospělou RC soupravou. Vypínače přemisťuji do poklopů,
nebo můžete použít magnetické s jazýčkovým relé.
Vypínání a zapínání modelu
přepínačem umístěným ze spod modelu se mi nelíbilo, a tak jsem se
rozhodl všechny vypínače přesunout na přístupnější místo. Rozhodoval
jsem se, zda přepínače přemístit pod poklop řidiče, střelce, nebo
pod zadní poklop motoru. Všechny tyto možnosti jsem zavrhl, kvůli
věži. Vždy se našla poloha, kdy věž některý z těchto poklopů
zakrývala, proto jsem se rozhodl vyrobit otočné přepínače jen z
části zadního poklopu motoru.
Umístění, funkce a zapojení viz
obrazová příloha. Vzhledem k tomu, že se mi touto úpravou
rapidně zmenšil prostor v tanku, musel jsem vykuchat reproduktor ze
zelené reprobedýnky a samotný repráček přesunul dopředu mezi
převodovky.
|
Upgrade Kit - Kovové pásy + kola, |
|
|
Kovové pásy panther na
plastových pojezdových kolech tiger |
 |
|
Odpružení podvozku, torzní rameno, péro, podložka, šroub ramene, šroub
kola |
 |
|
Upevňovací (rádlová) matice M3, úprava torzních ramen pro kovová kola |
 |
|
Napínáky pásu a precizní kovové převodovky
3:1 pro tanky 1:16 Panther / Tiger |

|
Podvozek s kovovými pásy a koly |
 |
|
|
Kovové kanystry, kovový kulomet s poklopem na
věž, kovový kulomet s LED, kovové světla, doplňky - kyblík,
bedna, náboje, klika heveru |
 |
|
Další průběžné fotografie úprav |
 |
|
Zeštíhlení korby, zkosení přední a zadní části tanku - průběžné práce |
 |
|
Přemístění vypínačů z vany tanku na
vrchní stranu korby |
 |
09.03.2012
|