Na zimu jsem si pořídil univerzální vyhřívané potahy sedadel do auta na 12V. Výrobce je firma
Compass (X Tune), mají černou barvu a
připevňují se pomocí gumových popruhů. Potah lze použít i na sedadlech, která mají zabudovaný boční airbag přímo v opěradle předních sedadel. Do el. sítě se zapojují klasickým konektorem do autozapalovače.
V konektoru je zabudována 5A pojistka. Použití pro všechny typy
automobilů. Má zabudovaný termostat, ale ten je nastaven na určitou
hladinu teploty, tudíž nelze teplotu regulovat - za ty peníze to ani
nikdo nečeká ;) Bratranec je úspěšně používá již 4 rokem a stále funkční
jako nové.
Koncem roku 2007 byla cena 160,- Kč/kus. Dle vyjádření výrobce je výrobek shodný s typem schváleným MD ČR, č.osv.
2690. ATEST 8SD 2690 a poskytuje na něj záruku 24 měsíců. K
zakoupení jsou např. na
www.autodoplnky.cz. Při nakupování z tohoto obchodu se obrňte trpělivostí a přehlédněte arogantní jednání prodejců.
Za ty peníze je to na zimu příjemná vychytávka do
Vašeho auta - obzvláště ji ocení ženy.

Tatáž firma vyrábí "Potah vyhřívaný 12V - COMFORT" Má taktéž termostat, avšak
s
ovládacím panelem na přívodním kabelu. Tím můžeme regulovat vyhřívání potahu.
Vypínač má 3 polohy. První poloha HI-topí hodně, druhá poloha je OFF-vypnuto a
třetí LO-topí málo.
Koncem roku 2007 byla cena 450,- Kč. K zakoupení např. na
www.graficar.cz

Oprava poruchy vyhřívaného potahu:
Minulý rok jsem na zimu zakoupil výše popisované vyhřívání. Na léto jsem potahy
samozřejmě z auta vytáhl. Letos už se nám ochladilo, a tak jsem oba potahy znovu
připevnil na přední sedadla. Potah na sedadle spolujezdce funguje dobře, ovšem ten můj
přestal hřát. Reklamovat se mi jej nechtělo, a tak jsem se vrhl do opravy.
Myslel jsem si, že je v háji pojistka v konektoru - ta byla v pořádku. Pak jsem
rozpáral kus potahu a proměřil dráty od konektoru k tepelné pojistce - opět vše
v pořádku, včetně
20A tepelné pojistky. Bylo jasné, že je přerušen odporový drát.
Ono místo poruchy jsem nalezl a nestíhal jsem se divit. Jak se potah ve výrobě
lemoval látkou, jehla s
nití projela středem odporového drátu. Bylo jen
otázkou času, kdy se drát na tomto místě přeruší. Drát jsem ustřihl a
nahradil novým kusem. Pak už stačí řádně sešít. Nyní potah opět hřeje.

I po letech je potah
stále funkční a není prodřený.
09.03.2012
|