V dubnu 1942 byl vydán požadavek Ústředním ředitelstvím
dělostřelectva ("GAU") na samohybné dělo o síle zbraně122mm. Práce na
U-35 (později známé jako "SU-122"), započali téhož roku v Uralské
továrně ("UZTM") (Kotin). První SU-122 bylo dokončeno v prosinci 1942.
SU-122 bylo vytvořeno na podvozku tanku T-34, osádku samohybného děla
tvořilo až 5 mužů. SU-122 byly použity k vytvoření středně samohybných
dělostřeleckých pluků. Tyto pluky měly šestnáct SUstodvacetdvojek
rozdělených do čtyř baterií a jeden velitelský tank T-34. Jako u většiny
sovětských samohybných děl, jeho primární role byla přímá palebná
podpora pěchoty. SU-122 se dočkalo inovací v podobě prototypů "SU-122
m", "SU-122 p" a "SU-122-3. V listopadu 1943 byla výroba ukončena a SU-122
byly nahrazeny SU-85 a SU-152. Celkem bylo vyrobeno 638 kusů.
Takticko technická
data:
- osádka: řidič, střelec, velitel, jeden až dva nabíječi
- váha: 30 t +
- délka 6,95 m
- šířka 3 m
- výška 2,3 m
- náměr -3° až +25° / 20°
- rychlost jízdy 55 km/hod
- přídavné nádrže s dojezdem až 300 km
Stavba modelu:
Sehnal jsem obrazové podklady sůčka, RC tank T-34/85 od
fi Torro a vrhl se do přestavby. V první fázi byla odstraněna původní
elektronika Torro. Kvůli váze a následným jízdním vlastnostem ponechány
původní převodovky a motory. Eventuelně je možné dokoupit kovová ozubená
převodová
kola. Díky lehkosti stroje a použitému akumulátoru 7,2V (motory jsou na
12V) se tank neboří, motory jsou slabší a netrhají se tak pásy.
Následuje rozřezání korby a lepení nové nástavby.
Předloha - výkres a plánovaná kamufláž SU-122 |
 |
|
Osvětlení samohybného děla SU-122 RC 1/16 |
 |
|
Anténa SU-122 RC 1/16 |
 |
|